Menu
Is het voor een cijfer?
Is het voor een cijfer?

Is het voor een cijfer?

“Is het voor een cijfer?” Het is een veelgehoorde vraag in het voortgezet onderwijs. Leerlingen lijken soms moeilijk in beweging te krijgen zonder vooruitzicht op een cijfer. Tegelijkertijd ondervinden veel leerlingen last van toets- en prestatiedruk. Ook ouders vinden het ingewikkeld als er geen cijfers verschijnen in administratiesystemen, want hoe zie je dan of het goed gaat met je kind? Maar in het leven na school ben je ook niet alleen in beweging te krijgen als je ergens een cijfer voor krijgt. Hoe veranderen we die cijfercultuur?

JIJ! kijkt naar jou

Het team van JIJ! werkt dagelijks met scholen samen aan doelgericht toetsen en evalueren. We kijken naar jou, en helpen je met de inzichten die jij nodig hebt om jouw leerlingen te laten groeien.

We zijn zeker niet tegen cijfers. Er kan een hele goede reden zijn om een cijfer te geven. De vraag is vooral waarom je een cijfer geeft, wat zegt het? Hoe helpt het jullie leerlingen zich verder te ontwikkelen én wat voor inzicht geeft het docenten om hun onderwijs vorm te geven? Dat is precies waar onze trainingstrajecten en gesprekken bij de inzet van het JIJ! LVS over gaan. Waarom toets je? Hoe past dat bij jullie visie op onderwijs? Welke vorm van toetsing past daarbij én wat doe je met resultaten en inzichten? Meer weten over de aanpak van JIJ!? Laat het ons weten of meld je aan voor de ‘Is het voor een cijfer?’ middag in april 2026.

Is het voor een cijfer?

Vertel me meer!

Wil je aanwezig zijn bij de ‘Is het voor een cijfer?’-middag in Amersfoort? Laat het ons alvast weten via onderstaand formulier, dan informeren we je binnenkort over het programma. Ben je benieuwd naar de aanpak van JIJ! kijkt naar jou? Dan horen we het ook graag. We praten graag met je verder over jullie visie op toetsing.