Formatief evalueren
Formatief evalueren is hot. Terecht, want het werkt: leerlingen leren veel meer door formatief evalueren en lessen worden leuker en nuttiger. Vandaar dat veel docenten meer willen weten over formatief evalueren, en willen leren hoe ze dat in hun lessen kunnen doen. Sergej Visser, oud-docent en trainer en adviseur van JIJ! – Bureau ICE stelde een praktisch werkboek samen vol werkvormen die je kunt inzetten om formatief evalueren een structurele plek in je lespraktijk te geven. Hieronder kun je gratis de digitale editie aanvragen.
Sergej Visser gaf twintig jaar lang Engels, CKV en Spaans op mavo, havo en vwo. Hij ontwikkelde een compleet nieuwe curriculum Engels, voor klas 3 t/m 6. Zijn specialisme is formatief evalueren. Sergej denkt graag na over hoe het onderwijs nog beter kan en loopt warm voor complexe vraagstukken waarbij schoolbeleid en de dagelijkse praktijk elkaar raken. Hij is auteur van het boekje Formatief Evalueren in Elke Les. Sergej is senior trainer-adviseur bij JIJ! voor het vo – Bureau ICE.