Agenda

Agenda

Hier vind je alle congressen, beurzen en seminars die wij organiseren of waar je ons de komende tijd kunt ontmoeten. Zien we jou daar ook?

Aankomende congressen en seminars

MBO | Training Anderstaligen beoordelen op 2F en 3F

's-Hertogenbosch

Het is van groot belang dat het beoordelen van taalexamens op een professionele en deskundige manier uitgevoerd wordt. Betrouwbaarheid en validiteit zijn hierin essentieel. Daarnaast is het belangrijk dat de assessoren deskundig zijn én zo objectief mogelijk hun werk uitvoeren. Dit laatste aspect is in de afgelopen jaren wellicht nog lastiger geworden door de komst van vele NT2-examenkandidaten. Want hoe beoordelen we een student die Nederlands niet als moedertaal heeft? Moeten we deze studenten net zo ‘streng’ beoordelen? Of mogen we hier een zekere coulance toepassen?

MBO | Training TOA Taalassessor Startbekwaam PDCA Nederlands

's-Hertogenbosch

Je wilt een gecertificeerd taalassessor worden. Dan is het belangrijk dat je het proces van het examenbeleid kunt borgen. Welke taken en verantwoordelijkheden horen daarbij? Wij gaan je daarin ondersteunen met deze training. Je raakt vertrouwd met het TOA Toetsplatform en TOA beoordelingsmodel. Op die manier vergroot je jouw beoordelaarsvaardigheden.

MBO | Training TOA Taalassessor Startbekwaam PDCA Moderne Vreemde Talen (MVT)

's-Hertogenbosch

Je wilt een gecertificeerd taalassessor worden. Dan is het belangrijk dat je het proces van het examenbeleid kunt borgen.. Welke taken en verantwoordelijkheden horen daarbij? Wij gaan je daarin ondersteunen met deze training. Je raakt vertrouwd met het TOA Toetsplatform en TOA beoordelingsmodel. Op die manier vergroot je jouw beoordelaarsvaardigheden.

MBO | Training Anderstaligen beoordelen op 2F en 3F

's-Hertogenbosch

Het is van groot belang dat het beoordelen van taalexamens op een professionele en deskundige manier uitgevoerd wordt. Betrouwbaarheid en validiteit zijn hierin essentieel. Daarnaast is het belangrijk dat de assessoren deskundig zijn én zo objectief mogelijk hun werk uitvoeren. Dit laatste aspect is in de afgelopen jaren wellicht nog lastiger geworden door de komst van vele NT2-examenkandidaten. Want hoe beoordelen we een student die Nederlands niet als moedertaal heeft? Moeten we deze studenten net zo ‘streng’ beoordelen? Of mogen we hier een zekere coulance toepassen?