Menu

Kennissessies JIJ!

Kennissessie Formatief Evalueren

Formatief evalueren in elke les. Hoe pakken jullie dit aan?

Leer van elkaar in een (gratis) online kennissessie onder leiding van JIJ! trainer/ adviseur Sergej Visser. 

Is formatief evalueren al onderdeel van jouw lespraktijk of wil je hier mee aan de slag? We nodigen je uit om online met elkaar in gesprek te gaan over formatief evalueren, oftewel leerdoelgericht werken. Hoe pak jij het aan en heb je tips voor collega’s? Wat zijn jouw uitdagingen en waar kan jij nog ideeën gebruiken? Sergej Visser, trainer en auteur van het werkboek Formatief evalueren in elke les, is host van deze kennissessie. Hij kan ingaan op vragen en specifieke uitdagingen op jullie school.  

Voor wie:

Iedereen die bezig is met formatief evalueren in het voortgezet onderwijs. Van beginner tot ervaringsdeskundige. 

Doel:

Leer van elkaar door ervaring uit te wisselen en de uitdagingen die je in de praktijk tegenkomt met elkaar te bespreken. 

Wat en wanneer:


Er zijn op dit moment geen data meer beschikbaar. In schooljaar 2021-2022 organiseren we een nieuwe reeks. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe kennissessies.
Sergej Visser - trainer JIJ!

Over Sergej Visser:

Sergej gaf twintig jaar lang Engels, CKV en Spaans op mavo, havo en vwo. Hij ontwikkelde een compleet nieuwe curriculum Engels voor klas 3 t/m 6. Zijn specialisme is formatief evalueren. Sergej denkt graag na over hoe het onderwijs nog beter kan en loopt warm voor complexe vraagstukken waarbij schoolbeleid en de dagelijkse praktijk elkaar raken. Sergej is senior trainer/adviseur bij Bureau ICE.

Formatief evalueren in de praktijk

“Voor ons als Montessorischool is het belangrijk dat docenten weten hoe ze het leerlingen zelf moeten laten doen, en daar past het formatieve evalueren heel goed bij.” Schoolleider Deborah Odendaal vertelt over de weg richting formatief evalueren op het Montessori Lyceum Amsterdam.
Lees het interview.

Je hoeft niet summatief te toetsen om te weten wat het niveau van een leerling is.
Deborah Odendaal Montessori Lyceum Amsterdam,