Van theorie naar onderwijspraktijk beginner | Joost Schouten

Vanaf de bovenbouw volg je je leerlingen voor taal en rekenen aan de hand van de referentieniveaus. Handig, want ook in het voortgezet onderwijs kennen ze deze manier van volgen. Maar wat zijn nou precies die referentieniveaus? Welke referentieniveaus spelen een rol in het basisonderwijs? En waar zie je deze terug in bijvoorbeeld je methode of in een toetsresultaat? Tijdens deze training leer je de referentieniveaus herkennen. Analyseer je toetsrapportages en maak je een start met het vertalen van deze niveaus naar de dagelijkse onderwijspraktijk. Heb je eerder een soortgelijke sessie door een IEP-trainer bijgewoond dan kun je kiezen voor de sessie voor gevorderden in keuzeronde 3.

Over Joost

Joost Schouten heeft na de PABO vijf jaar voor de klas gestaan in de midden- en bovenbouw en is (helaas) één van de vele mannen die niet meer voor de klas staat. De laatste drie jaar werkt Joost als IEP Adviseur bij Bureau ICE waardoor je hem misschien al wel eens langs hebt zien komen tijdens een bijeenkomst op school of een van de vele IEP-webinars. Daarnaast geeft Joost trainingen over het referentiekader Taal en Rekenen en het vertalen van toetsresultaten naar de onderwijspraktijk.