Sessie 2: Waarom methode-onafhankelijk toetsen in het VO?

In deze sessie nemen toetsspecialist Mirthe Dijkhuis en adviseur Mariska de Jong je mee in het waarom achter methode-onafhankelijke toetsing. Met welk doel zet je deze toetsen in en wat brengt het je als school, docent of mentor. Én, hoe help je hier dan uiteindelijk je leerling mee bij zijn/haar ontwikkeling? Ze gaan tijdens de sessie onder meer in op hoe je met ontwikkelscores de doorlopende leerlijn bewaakt, wat het verschil is tussen criterium- en normgericht toetsen en hoe de JIJ!-toetsen meten wat leerlingen volgens de wettelijke kaders zouden moeten beheersen.

Voor wie?

Deze sessie is interessant voor leidinggevenden, docenten, mentoren en kwaliteitsmedewerkers in het VO en VSO.

Sprekers

Mariska de Jong is ruim 7 jaar adviseur bij Bureau ICE. Ze gaat dagelijks in gesprek met middelbare scholen over wensen, behoeftes en uitdagingen op het gebied van toetsing en formatief evalueren.

Mirthe Dijkhuis heeft als docent Engels in het voortgezet onderwijs gewerkt. Tijdens haar werk als docent volgende ze tevens de master General Linguistics op de Radboud Universiteit. Na het afronden van haar master maakte ze de overstap van het onderwijs naar Bureau ICE waar ze werkt aan de ontwikkeling van toetsen en schoolexamens.