Menu

Presentaties Ronde 1

Welkom terug bij Ronde 1

Op deze pagina kun je de sessies van ronde 1 teruglezen en grotendeels ook terugkijken. Wil je een sessie uit een andere ronde bekijken? Maak dan gebruik van bovenstaande knoppen.

IEP Eindtoets: vertrouwd op papier, nieuw digitaal | Joost Schouten (IEP)

In deze sessie gaat Joost in op de afname en resultaten van de IEP Eindtoets, zowel in de huidige vorm (papier) als in de vorm die volgend schooljaar ook beschikbaar is: de digitale (adaptieve) IEP Eindtoets. Hoe gaat de IEP Eindtoets in zijn werk? En hoe gaat het straks in zijn werk bij de digitale IEP Eindtoets?

IEP Event - Joost Schouten

De IEP rekentoetsen: wat is er anders? | Maryse de Smet (IEP)

In deze workshop laat Maryse de Smet je zien hoe IEP kijkt naar de manier waarop rekenen getoetst wordt. Zo legt IEP minder nadruk op taal en blijven we dicht bij de belevingswereld van de leerlingen.

Referentieniveau taal en rekenen: van theorie naar onderwijspraktijk | Sanne Maas en Miriam Huijsmans (EDUX)

In het nieuwe onderwijsresultatenmodel beoordeelt de inspectie de eindopbrengsten aan de hand behaalde percentages op de referentieniveaus. Tijdens deze workshop kijken we naar de betekenis van de referentieniveaus taal en rekenen voor het aanbod en je didactisch handelen in de groep. Wat houden de referentieniveaus nu eigenlijk in? Wat kan ik ermee in mijn bovenbouwgroep?

Wel of geen niveaugroepen | Marijke van Vijfeijken

In haar sessie gaat Marijke in op kennis vanuit de wetenschap over effecten van het werken met niveaugroepen op gelijke kansen. Vervolgens wordt een vertaling gemaakt van deze kennis naar concrete handvatten voor de onderwijspraktijk. Denk aan vragen zoals: Waar moet je op letten bij het groeperen van leerlingen? Hoe kun je differentiëren zonder vaste niveaugroepen?