Menu

Presentaties Ronde 3

Welkom terug bij Ronde 3

Op deze pagina kun je de sessies van ronde 1 teruglezen en grotendeels ook terugkijken. Wil je een sessie uit een andere ronde bekijken? Maak dan gebruik van bovenstaande knoppen.

IEP LVS: inzicht in ontwikkeling, voor leerling tot bestuurder | Janneke Helsloot (IEP)

In deze workshop leer je hoe je als bestuurder met IEP de ontwikkeling van je scholen kunt volgen. Je komt te weten hoe het IEP Leerlingvolgsysteem bijdraagt aan kwaliteitsgesprekken, ambitiebepaling en schoolontwikkeling.

Een kijkje in onze hart- en handeninstrumenten | Daphne van Heusden (IEP)

In deze sessie leer je meer over onze hart- en handeninstrumenten. Wat is de achtergrond, hoe werken de instrumenten en hoe kun je dit in de dagelijkse praktijk inzetten? Ook gaat Daphne in op hoe je met en over het complete kind kunt praten met kinderen en ouders.

Webinar Technisch lezen in het IEP LVS | Daphne van Heusden (IEP)

In het IEP LVS vind je het instrument technisch lezen. We krijgen zo nu en dan vragen over dit instrument. Begrijpelijk, want het is een nieuwe manier van toetsen. In het webinar neemt IEP-adviseur Daphne je mee in de voorbereiding, afname en de beoordeling van technisch lezen. Als extra hulp bij het beoordelen van leestechniek en leesexpressie, hebben we voor alle toetsen voorbeeldfragmenten toegevoegd aan het beoordelingsmodel.

Praten over toetsresultaten: Op welke manier deel jij jouw kennis met de leerling/ouders? | Joost Schouten (IEP)

In deze sessie staat Joost stil bij de verschillende soorten toetsresultaten en wat dit laat zien aan jullie, ouders en de leerlingen zelf. We starten met de doelen van het onderwijs, meer dan alleen taal en rekenen. Ook het referentiekader en het nieuwe onderwijsresultatenmodel komen kort aan bod. Hierna volgt uitleg over hoe je de ontwikkeling van je leerlingen kunt volgen; wat voor soort informatie levert dat op? Tot slot vertelt Joost over hoe je met de leerlingen en ouders kunt praten over deze resultaten.

IEP Event - Joost Schouten