Wij gebruiken cookies op onze website om het gebruik ervan te analyseren en het gebruiksgemak voor je te verbeteren. Voor sommige cookies is jouw toestemming vereist. Als je op ‘Ja, ik ga akkoord’ klikt, dan ga je akkoord met het plaatsen van functionele, analytische, marketing en third party cookies. Bij ‘Instellingen’ kan je een selectie maken van de cookieopties. Onze website werkt het beste wanneer je cookies accepteert. Meer lezen
We plaatsen cookies voor een goede werking van onze website. Met deze cookies kunnen we het verkeer op de website
analyseren en de gebruikservaring te verbeteren.
Na de aftrap is het tijd voor ronde 1. Op deze pagina lees je alle informatie over de vier sessies uit ronde 1. Via bovenstaande knoppen kun je navigeren naar ronde 2 en 3. Zo kun je eenvoudig je eigen programma samenstellen.
In deze sessie gaat Joost in op de afname en resultaten van de IEP Eindtoets, zowel in de huidige vorm (papier) als in de vorm die volgend schooljaar ook beschikbaar is: de digitale (adaptieve) IEP Eindtoets....
De IEP rekentoetsen: wat is er anders? | Maryse de Smet (IEP)
In deze workshop laat Maryse de Smet je zien hoe IEP kijkt naar de manier waarop rekenen getoetst wordt. Zo legt IEP minder nadruk op taal en blijven we dicht bij de belevingswereld van de leerlingen....
Referentieniveau taal en rekenen: van theorie naar onderwijspraktijk | Sanne Maas en Miriam Huijsmans (EDUX)
Tijdens de workshop van Sanne en Miriam kijken we naar de betekenis van de referentieniveaus taal en rekenen voor het aanbod en je didactisch handelen in de groep. Wat houden de referentieniveaus nu eigenlijk in? Wat kan ik ermee in mijn bovenbouwgroep?...
Wel of geen niveaugroepen | Marijke van Vijfeijken
In haar sessie gaat Marijke in op kennis vanuit de wetenschap over effecten van het werken met niveaugroepen op gelijke kansen. Vervolgens wordt een vertaling gemaakt van deze kennis naar concrete handvatten voor de onderwijspraktijk. Denk aan vragen zoals: Waar moet je op letten bij het groeperen van leerlingen? Hoe kun je differentiëren zonder vaste niveaugroepen?...