Menu

Basisonderwijs

Overstappen op IEP LVS
Overstappen op IEP LVS
We ervaren geen druk bij de IEP, zowel de leerkracht als leerlingen niet.
Annelies Smit De Ploeg, Apeldoorn

Anders kijken naar groei

IEP gelooft in het belang van betekenisvol toetsen. Toetsen horen een hulpmiddel te zijn om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van een leerling; geen afrekenmoment. Daarom kun je in het IEP LVS flexibel toetsen. Je geeft de leerling de toets waar hij of zij aan toe is op dat moment.

Leerlingen met elkaar vergelijken doen we niet: we kijken naar individuele groei. Met minder toetsen dan nu gebruikelijk is in het basisonderwijs zie je juist beter of leerlingen op weg zijn de leerdoelen te behalen.

Anders kijken, meer zien!

Betekenisvol toetsen gaat ook over toetsen zonder druk. Alle IEP toetsen, ook de IEP Doorstroomtoets, sluiten aan bij de belevingswereld van het kind. Met een frisse opmaak, pakkende teksten en heldere vragen verlagen we de spanning bij leerlingen, zodat ze écht kunnen laten zien op welk niveau ze staan. Dat geeft ook een prettige toetservaring.

Op deze manier maakt IEP van toetsen een leuk en nuttig hulpmiddel, geen prestatiedoel.