Hoe krijg je goed zicht op de ontwikkeling van leerlingen in leerjaar 1 en 2? Dat kan met de observatie-instrumenten in het IEP LVS: een leerlingvolgsysteem voor kleuters. De jongste leerlingen toetsen we niet, maar je kunt als leerkracht wel heel gericht observeren hoe een leerling zich ontwikkelt. Zo stem je het aanbod handig af op je leerlingen, signaleer je welke leerlingen extra ondersteuning nodig hebben en verloopt de overgang naar groep 3 straks heel soepel. Scholen die gebruik maken van het IEP LVS, kunnen de observatie-instrumenten dit schooljaar gratis gebruiken en proberen.
Doorlopende leerlijn
IEP biedt een leerlingvolgsysteem voor leerjaar 1 tot en met 8. Het IEP observatie-instrument voor leerjaar 1 en 2 sluit volledig aan op de IEP-visie en rapportages bij de toetsen in leerjaar 3 tot en met 8. Een doorlopende leerlijn maakt het makkelijker om leerlingen te begeleiden in hun ontwikkeling.