28 mei: Webinar Back to School, je leerling in beeld

Webinars JIJ!

Rond het (deels) weer opengaan van de scholen organiseert Malmberg een serie ‘Back to School webinars’. De trainers/adviseurs van JIJ! zijn uitgenodigd om je meer te vertellen over hoe je een completer beeld van je leerling krijgt.

Webinar Hoofd, hart, handen – Je leerling in beeld

Soms zou je wel een kijkje willen nemen in de hoofden van je leerlingen. Wat gaat er in ze om, hoe zitten ze nu in hun vel? Helemaal nu je ze lange tijd alleen maar hebt kunnen volgen op afstand. Als vakdocent heb je vaak wel een aardig beeld van wat hun leerlingen op hun vakgebied kunnen, maar als mentor heb je een andere uitdaging. In deze webinars laten trainer Jesús de la Torre y Rivas en onderwijskundig adviseur Stephanie Drenth zien hoe je relatief eenvoudig een completer beeld kunt krijgen van individuele leerlingen, zodat je ze goed kunt begeleiden in hun ontwikkeling. Daarbij kijk je naar verschillende factoren die invloed hebben op studiesucces en -plezier, dus zowel naar de cognitieve vaardigheden (hoofd) als de zachte vaardigheden (hart), 21e eeuwse vaardigheden en executieve functies (handen).

Het volgende komt onder meer aan bod:
  • Toetsing om leerlingen echt verder te helpen
  • Waarom hart-handen instrumenten?
  • Korte toelichting zelfevaluaties: Leeraanpak, Creatief vermogen en Sociale context
  • Wat doe je met resultaten van een zelfevaluatie?
Data:

  • Donderdag 28 mei 2020 15.30 – 16.15 uur: Aanmelden

Komt deze uitzenddatum je niet goed uit? Je ontvangt na aanmelding ook een link om de webinar terug te kijken op het moment dat het jou uitkomt.
Meer informatie op: Malmberg.nl

Gratis proefaccount Hart-handen instrumenten

Tijdens het webinar komen onder meer de hart-handen zelfevaluaties aan bod. Wil je alvast kijken hoe deze instrumenten eruit zien? Vraag dan een gratis hart-handen proefaccount aan. Je kunt de instrumenten dan tot 1 juli gratis bekijken en proberen met je leerlingen (ook op afstand). Aanvragen kan via het formulier onderaan deze pagina.

Plaats een reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *